Miljöbov!



Resultat växthusgasutsläpp (ton/år)

Ditt resultat: Totalt 3,86 ton växthusgasutsläpp/år

Dina växthusgasutsläpp är 3864 kg per år, vilket kan jämföras med medelutsläppet för Stockholm på 6500 kg och acceptabel nivå på lång sikt: 1400 kg
-Ganska bra, men för högt för att vara långsiktigt hållbart.



Sammanfattat; jag är en halv miljöbov.
En medelsvensk släpper ut cirkus 7 ton koldioxid, och en medel08 släpper ut ca 6,5 ton.
In your face, Gbg! Nej, men nu till det seriösa.
Jag vill att mina barn ska få göra snöänglar, om typ 10-15 år. (Ja, jag planerar redan!)

Lägg av med skiten nu- släck (lågenergi!)lampan. Stäng av TV:n.
Tvinga de amerikanska tjockisarna att vandra till glassbaren,
så tar de itu med 2 problem i 1.
Hörde faktiskt ganska nyligen (på Martha Stewart) att amerikanarna är hälsosamma.
Pfft! Yeah right?

Ja, som MTV säger:
Make a difference.






Det här var ju riktigt fint av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0