Frågesport

Dags för frågesport, igen! (Igen?)
Inspirerat av Gissa Bajset (Myror i brallan), fast ändå inte.
Låt oss kalla den för "Jag..."

1) Jag har ont. Men var har jag ont?
a) Benen.
b) Näsan.
c) Nageln.

2) Jag jobbar. Men hur/som vad?
a) Vadå jobbar? Jag äter!
b) Slav.
c) VD för ett stort internationellt företag.

3) Jag bloggar. Men hur länge har jag bloggat?
a) Jag började blogga innan jag kunde gå.
b) Sedan det senare kvartalet under 2006.
c) Dum fråga?

4) Jag gillar Justin. Vad skulle jag (troligtvis) ha gjort om detta hade hänt mig?
a) Aldrig mer ha tvättat tröjan/ryggen, i all evighet. You got me lovestoned!
b) Stämt JT.
c) Spottat tillbaka.

5) Jag har kläder. Hur tror ni att jag själv skulle beskriva det jag hade på mig?
a) "Popsnöre".
b) "Eeh...Kläder? Vadå kläder...? Jaha...".
c) "Modeorakel! Stilikon! M-K & Ash kan slänga sig i väggen!".

6) Jag har sommarlov. Var brukar jag,  oftast och för det mesta, spendera mitt sommarlov?
a) På en nudiststrand.
b) I en öde stuga mitt ute i ingenstans.
c) Under sängen, eftersom åskan och jag inte kommer så bra överens.

7) Jag är ibland ganska rädd av mig. Då skakar skriker jag som en naken afghanhund. Vilka är mina största fobier?
a) Åska, spindlar och "quality-time" med familjen.
b) Spindlar, åska och EMO's.
c) Gröna Lund, spindlar och åska.

8) Jag är inte helt svensk. Vilkat länder härstammar jag ifrån?
a) Sverige & USA.
b) Sverige & Gotland.
c) Sverige & Finland

9) Jag är, än så länge, ogift. Vem av dessa skulle jag helst vilja skapa en framtid tillsammans med?
(JT får inte vara med, för då blir det för lätt!)
a) Homer Simpson
b) Ernst Kir...något. En riktig karlakarl! Händig är han också!
c) Jag lever hellre i celibat än med någon av de ovanstående!

10) Jag har äntligen kommit till the end. Hur lång tit tog det för mig att fixa denna underbara frågesport, till er, kära läsare?
a) En kvart.
b) Några dagars planering, och sedan layout...Njaa. En vecka? 
c) Jag vet inte.


Regler:
Man får endast tävla en gång.
Priset är än så länge okänt.
Juryns (=mitt) beslut kan ej överklagas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0