Asså, turister!!?

Jag har valt ut några höjdpunkter från min dag:

0700: Vaknade
0704: Somnade
0710: Vaknade
0713: Snoozade
0722: Kom att tänka på att klockan snart är halv 8 och blev lite lätt stressad då bussen går typ 53 minuter senare.
0731: Får ryck på garderoben. (Detta är dock vanligt)
0732: Får ryck på kläderna. (Detta är dock också vanligt)
0736: Fastnar framför The Voice.
0745: Kommer på att jag fortfarande inte ätit frukost, sminkat mig eller borstat tänderna. 30 min kvar till bussen. Ger mig själv en deadline på att jag ska vara klar fem i 8, vet ännu inte varför.
0805: Har jag ätit upp frukosten och sminkat mig. Faktiskt. Borstar sedan tänderna.
0812: Är jag på väg till bussen. Kommer då på att jag har No-prov, som jag inte hunnit plugga till. Vilket leder till att min medresenär råstirrar på min otroligt prydliga fusklapp. Jag finner detta obekvämt och råstirrar tillbaka.
0834: Infinner mig, tillsammans med N, i skolan.
0845: Blir halvt tvingad (?) till No-prov. Blir instängd, alldeles ensam, i en No-sal.
0850: Börjar leka med något torkat lim. Väldigt kul.
0852: Överger limmet för en såndär evighetsmaskin med 5 kulor som ska slå på varandra och göra oväsen (typ som jag och lilla bror, eller jag och N ...). Detta var ännu mera kul.
0920: Jag har fortfarande inte skrivit klart provet, beslutar mig för att lämna in det ändå eftersom lektionen har varit slut sedan x antal minuter.
0921: Hittar inte läraren, funderar på att svara på sista frågan (med hjälp av "något"), men orkar inte det.
0940: Lämnar in provet.
1200: Infinner mig i matsalen. Äter.
1245: Försöker "övertala" N att övertala mig att inte köpa godis. Hon lyckades. För tillfället.
1300: Hoppas på håltimma.
1305: Föstår att det inte blir håltimma.
1320: Är på väg in till stan. OBS! I studerande syfte!! OBS!
1350: N gnäller på att det är för kallt. Återkommande.
Okänd tidpunkt (Mellan1355-1405?): Några turister (kineser?) frågar om de får fotografera oss när vi "studerar". N tackar(?) glatt ja, eftersom hon tror att de menar att hon ska fota dem. Jag fnissar.
Okänd tidpunkt (Strax efter ovanstående): 5 kineser filmar/fotar oss, samtidigt. Jag babblar på om att vi kanske kommer bli megakända i Japan nu (på svenska, of course). De skrattar åt oss (mig?). Anledning oklar. Kineser förstår väl inte svenska..?
1430: Vi sticker.
1515: Infinner oss vid **********, vi köper godis och åker hem till N.

Hemma hos N, "spelar" vi piano ("Spelar"..ja...) och "sjunger" julmusik. Sedan knackar vi lite. Mycket roligt! :)

Sooo, hur har er dag varit?


Uppdatering: Jag glömde ju skåningarna!! Är Stockholm el ciudad numero uno för klassresor nuförtiden? Och så gnäller de ändå bara!!! Fyy på er!
 


Kommentarer
Postat av: Camilla

Svar: Aa okej!

2007-05-31 @ 20:49:11
URL: http://cammomilla.blogg.se
Postat av: Anonym

svar: Haha, nej inte jag heller. Vi får kämpa oss igenom den

2007-05-31 @ 20:49:50
URL: http://puuccii.blogg.se
Postat av: matilda

jodp min dag har med varit bra!

2007-05-31 @ 21:07:33
URL: http://miliz.blogg.se
Postat av: E

Jag svara på en kommentar jag fick av dig förut:) Och ja, pirates är äckligt bra och väldigt söta^^ Tack för kommentaren förresten, de är ovanliga i min blogg...^^
Och annars har min dag varit bra^^ och din verkar ha varit...kul :D

2007-05-31 @ 22:10:48
URL: http://claejson.blogg.se
Postat av: malin

haha, ja, det är snyggt. Nu vart det klippt och klart i alla fall! haha.. ser nog knasig ut! x'D bild finns på resultatet! haha

2007-05-31 @ 23:06:55
URL: http://secretfeelings.blogg.se
Postat av: Linnea

Ojoj vilken målande beskrivning!!
Förmidagen + halva eftermiddan var väldigt beskrivande, sedan efter 3 vad hände då? du tröttnade? Or what? Aja see YOU tomrrow! :)

2007-06-01 @ 00:04:20
Postat av: Anonym

svar: haha, okej :D

2007-06-01 @ 07:59:21
URL: http://puuccii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0